Akademia PTChN „Życie tętni otwartymi naczyniami”
Złote czasy kongresów medycznych niewątpliwie się skończyły. Jeszcze kilka-, kilkanaście lat temu, kiedy duże firmy farmaceutyczne wchodziły ze swoimi produktami na polski rynek, miały wręcz nieograniczone budżety na promocję i marketing. Sponsorzy prześcigali się w wielkości stoisk, walczyli o tytuł złotego, srebrnego sponsora i podbijali stawki pakietów sponsorskich. Było pięknie, ale minęło bezpowrotnie. Na zmianę tej sytuacji miały wpływ dwa czynniki. Po pierwsze, firmy przez kilka lat zdołały zbudować świadomość swojej marki i produktów wśród potencjalnych odbiorców, więc budżety marketingowo-promocyjne zostały mocno okrojone. Drugim i być może ważniejszym czynnikiem wpływającym na ograniczenie sponsorowania kongresów medycznych, często przypominających swoim rozmachem bizantyjskie uczty, było wejście w życie bardzo restrykcyjnych wewnętrznych przepisów compliance,…
Więcej...