Współorganizatorami Programu Ambasadorów Kongresów Polskich są Stowarzyszenie „Konferencje i Kongresy w Polsce” i Polska Organizacja Turystyczna (Poland Convention Bureau).
Stowarzyszenie „Konferencje i Kongresy w Polsce” jest najdłużej działającą organizacją branży konferencyjno-kongresowej w Polsce (założona 1998). Stowarzyszenie tworzy otwarta, skupiona wokół wspólnych idei, grupa pasjonatów – profesjonalistów Przemysłu Spotkań.
Wiodącym projektem SKKP jest Program Ambasadorów Kongresów Polskich realizowany wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną. W roku 2015 SKKP zrealizowało badanie rynkowe i przygotowało raport nt. Programu Ambasadorów jako unikatowego narzędzia marketingu międzynarodowego. W wyniku współpracy w latach 2014-2015 z Wyższą Szkołą Promocji, Mediów i Show Businessu ukazała się monografia „Innowacje w przemyśle spotkań”. W roku 2014 SKKP zainicjowało nowe przedsięwzięcia: Biuro Projektów Unijnych, szkolenia dla firm, wdrażanie CSR, innowacje w konferencjach i komunikacji marketingowej. Powołano też nowe Komisje SKKP „Warszawa Kongresowa” i „Polski Cruising”. W latach 2015-2018 wdrażany jest program „20 kongresów na XX-lecie SKKP”.
Cel działania Stowarzyszenia: rozwijanie profesjonalnych usług konferencyjnych w Polsce, podnoszenie wiedzy i umiejętności oraz umacnianie pozycji zawodowej osób działających na rynku spotkań. Cel ten jest realizowany przy współdziałaniu z EFAPCO – Europejską Federacją Stowarzyszeń Profesjonalnych Organizatorów Kongresów, którego SKKP było współzałożycielem.
Członkostwo w SKKP jest rekomendacją profesjonalizmu, potwierdzoną Certyfikatem SKKP. Stwarza płaszczyznę poszerzania kontaktów zawodowych i wymiany doświadczeń oraz daje liczne wymierne korzyści.
Sekretarz Kapituły Programu AKP: Agnieszka Szymerowska, Dyrektorka Biura SKKP
agnieszka.szymerowska@skkp.org.pl
Kontakt: email: biuro@skkp.org.pl
lub tel. kom. (+48) 501 764 399.
Adres: Stowarzyszenie „Konferencje i Kongresy w Polsce”, Qube Centre ul. Piękna 24/26A, 00-549 Warszawa.